Сьогодні останній урок вивчення творчості Т.Г. Шевченка.
Запишіть тему уроку: Біблія в житті Т. Шевченка. Світле пророцтво поета ("Ісаїя. Глава 35")
Прочитайте текст поезії
https://www.ukrlib.com.ua/books/printit.php?tid=713
Перегляньте презентацію до теми уроку
Запишіть тему уроку: Біблія в житті Т. Шевченка. Світле пророцтво поета ("Ісаїя. Глава 35")
Прочитайте текст поезії
https://www.ukrlib.com.ua/books/printit.php?tid=713
Перегляньте презентацію до теми уроку
Запишіть у зошитах: Аналіз твору Т.Г. Шевченка "Ісаїя. Глава 35"
Запишіть літературний паспорт твору. На основі прочитання тексту дайте відповіді на запитання та надішліть за посиланням
Тема: мрія поета про
неодмінність повалення самодержавства і розбудову нового суспільства —
трудящих.
Ідея: упевненість Т. Шевченка у святості Божої правди, яка запанує на землі, віра в щасливе й вільне життя.
Жанр: переспів з Біблії («подражаніє») — один із улюблених жанрів поета; гімн Волі.
Композиція.
Твір умовно можна поділити на 3 частини:
1 частина — проголошення радості на землі, внаслідок Божої ласки.
2 частина — воздаяння Всевишнього довготерпеливим:
а) «незрячі прозрять»; б) «німим отверзуться уста»;
в) «і дебрь… — пустиня неполита… прокинеться»;
г) «веселі ріки потечуть, а озера… поростуть … оживуть».
3 частина — радість трудящих з приводу отримання ними волі.
Дайте письмові відповіді на наступні запитання.
Ідея: упевненість Т. Шевченка у святості Божої правди, яка запанує на землі, віра в щасливе й вільне життя.
Жанр: переспів з Біблії («подражаніє») — один із улюблених жанрів поета; гімн Волі.
Композиція.
Твір умовно можна поділити на 3 частини:
1 частина — проголошення радості на землі, внаслідок Божої ласки.
2 частина — воздаяння Всевишнього довготерпеливим:
а) «незрячі прозрять»; б) «німим отверзуться уста»;
в) «і дебрь… — пустиня неполита… прокинеться»;
г) «веселі ріки потечуть, а озера… поростуть … оживуть».
3 частина — радість трудящих з приводу отримання ними волі.
Дайте письмові відповіді на наступні запитання.
-У який період своєї
творчості Т. Шевченко написав цю поезію? Як це вплинуло на виклад поетом її
змісту?
- З якою промовою звернувся поет до землі, ниви?
- Через що все довкола розквітне, позеленіє? Що це символізує?
- Чому Т. Шевченко називає людей незрячими?
-Які господні дива мав на увазі Тарас Григорович?
-Кого, на ваш погляд, поет називає злодіями?
-Що розуміє Т. Шевченко під святою правдою?
-Яких змін зазнає земля, суспільство внаслідок Божих діянь?
-Чому трудящі у творі — німі й незрячі?
- Про які соціальні зміни мріє поет? Чим буде викликана радість рабів у зв’язку з цим?
- Чи можна за текстом твору дослідити настрій митця?
- Охарактеризуйте колористику в першій частині твору. Чи можна сказати, що вибір кольорів — це художній прийом, застосований поетом?
- Знайдіть у поезії вислови, що стали крилатими. Прокоментуйте їх зміст і доречність використання у мові.
- З якою промовою звернувся поет до землі, ниви?
- Через що все довкола розквітне, позеленіє? Що це символізує?
- Чому Т. Шевченко називає людей незрячими?
-Які господні дива мав на увазі Тарас Григорович?
-Кого, на ваш погляд, поет називає злодіями?
-Що розуміє Т. Шевченко під святою правдою?
-Яких змін зазнає земля, суспільство внаслідок Божих діянь?
-Чому трудящі у творі — німі й незрячі?
- Про які соціальні зміни мріє поет? Чим буде викликана радість рабів у зв’язку з цим?
- Чи можна за текстом твору дослідити настрій митця?
- Охарактеризуйте колористику в першій частині твору. Чи можна сказати, що вибір кольорів — це художній прийом, застосований поетом?
- Знайдіть у поезії вислови, що стали крилатими. Прокоментуйте їх зміст і доречність використання у мові.
— Через які конкретні
образи показано настання блаженства Божого?
Яка ж основна думка
поезії? Наступного вівторка 21.04.2020 відбудеться контрольна робота за творчістю Т.Г. Шевченка. Прохання підготуватися.
Комментариев нет:
Отправить комментарий